08.04.24

 

IV етап Всеукраїнських учнівських предметних олімпіад

        У 2023/2024 навчальному році в очній формі  проводиться  IV етап Всеукраїнських учнівських предметних олімпіад з астрономії, біології, болгарської мови та літератури, географії, інформатики, інформаційних технологій, історії, математики, правознавства, румунської мови та літератури, словацької мови та літератури, угорської мови та літератури, української мови і літератури, фізики, хімії (наказ МОН від 12.03.2024 № 314).

       Завершились змагання на IV етапі Всеукраїнських учнівських предметних олімпіад предметів фізико-математичного циклу. Учасники продемонстрували не лише ґрунтовні академічні знання з предметів та уміння розв’язувати завдання олімпіадного рівня, а й проявили здатність наполегливо працювати, долати труднощі та перемагати!

 З 24 по 29 березня 2024 року в м. Івано-Франківську проводився ІV етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з фізики. Найкращі юні фізики з усієї України мали можливість продемонструвати свої знання при розв’язуванні цікавих задач в теоретичному турі та показати дослідницькі уміння і в експериментальному турі.

26-30 березня 2024 року на базі Ужгородського національного університету відбувся IV етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій. 86 учасників, учнів 8-11 класів закладів освіти України, розв'язували складні задачі на моделювання засобами інформаційних технологій.  5 квітня 2024 року у м. Львові завершився IV етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з астрономії.

Диплом ІІ ступеня з астрономії

Гербут Уляна – учениця 9 класу ТАЛУГ ім. І.Франка

Диплом ІІ ступеня з інформаційних технологій

Бліщ Софія- учениця 10 класу ТАЛУГ ім. І.Франка

Диплом ІІІ ступеня з фізики

Сірий Костянтин – учень 8 класу ТЗОШ І-ІІІ ст. № 24

Марчук  Соломія – учениця 10 класу ТАЛУГ ім. І.Франка

Бажаємо подальших успіхів і перемог підкорювачам олімпійських вершин!

Тримаймо стрій! Все буде Україна!














22.03.24

 

Альтернативна онлайн-олімпіада природничо-математичного циклу «STEM-проєкт» для  учнів 9-11 класів

          З метою популяризації природничих наук та математики серед учнівської та студентської молоді, співпраці з закладами вищої освіти, відповідно до наказу Тернопільської обласної державної адміністрації від 21.04.2021 №69/01-07 «Про затвердження плану заходів щодо популяризації природничих наук та математики до 2025 року»  була проведена альтернативна онлайн-олімпіада природничо-математичного циклу «STEM-проєкт» для  учнів 9-11 класів.


Фіналістами ІІІ етапу Онлайн-олімпіади стали:

№ з/п

Прізвище, ім’я учня

Клас

ЗЗСО

1

Бабій Софія

9

ТЗОШ № 11

2

Наконечний Матвій

9

ТНВК ШЕЛ №9

3

Шимків Андрій

9

ТНВК ШМЛ №15

4

Давибіда Яна

10

ТЗОШ №18

5

Лаврін Марко

10

ТАЛУГ ім. І.Франка

6

Загацька Богдана

10

ТЗОШ № 16

7

Павлик Ольга

11

ТСШ № 3

8

Буяк Артем

11

Генезис

9

Гомза Святослав

9

Гармонія

10

Сулимка Анастасія

11

ТЗОШ №28

       21 березня 2024 року відбувся  ІІІ (фінальний) етап онлайн-олімпіади в номінаціях «Розумна економіка мого міста», «Цифровізація- інноваційні можливості шкільного середовища», «Математична модель в системі енергозбереження»,  «Від експерименту до досвіду». Учасники презентували роботи, власні розробки, ідеї, демонстрували уміння здійснювати науково-дослідницьку діяльність,  уміння перспективно мислити та аналізувати проблеми. Члени журі відзначили науковий потенціал, практичну значущість представлених робіт. Заслуговують до уваги проєкти з відбудови знищеного аеродрому, з пошуку альтернативних джерел енергії, вирішення проблем навколишнього середовища рідного міста, створення двигунів, Smart city. використання ІТ технологій та робототехніки в освітньому процесі, створення платформ для підготовки до НМТ.

Номінація «Цифровізація- інноваційні можливості шкільного середовища»

  1.            Буяк Артем (Академічний ліцей «Генезис») – І місце
  2.          Бабій Софія ( ТЗОШ І-ІІІ ст.. № 11)- ІІ місце

Номінація «Розумна економіка мого міста»

      1.Загацька Богдана (ТЗОШ І-ІІІ ст. №16 ім. В. Левицького) – І місце

      2. Павлик Ольга (ТСШ І-ІІІ ст. №3 з поглибленим вивченням іноземних мов) – ІІ місце

      3. Шимків Андрій  ТНВК ШМЛ № 15 ім. Л.Українки)- ІІІ місце

Номінація «Математична модель в системі енергозбереження»

      1. Гомза Святослав (Гімназій «Гармонія»)- І місце

      2. Лаврін Марко (ТАЛУГ ім І. Франка) – ІІ місц

Номінація «Від експерименту до досвіду»

        1.Наконечний Матвій (ТНВК ШЕЛ №9) – І місце

        2.Давибіда Яна ( ТЗОШ І-ІІІ ст. №18) – ІІ місце

        3. Сулимка Анастасія (ТЗОШ І-ІІІ ст. № 28) – ІІІ місце



 

 

 

 








 









 

       

15.03.24

Практичний семінар

 Моделювання інтегрованого уроку з елементами лабораторної, практичної роботи

        Впровадження елементів лабораторних, практичних робіт  під час проведення інтегрованих уроків є невід’ємною частиною реалізації діяльнісної та інтегральної складової Державного стандарту базової середньої освіти. Розробка інструкцій та вказівок до виконання таких робіт входить до НМК НУШ.  Для підвищення методичної та предметної компетентностей педагогів у питання моделювання інтегрованого уроку з елементами лабораторних робіт був проведений практичний семінар (13 березня 2024 р. )для учителів математики, фізики та інформатики.

          Соловей Оксана Михайлівна (консультант ТКМЦНОІМ) презентувала зразки моделей інтегрованих уроків та зразки інструкцій, вказівок, рекомендації щодо впровадження елементів лабораторних робіт під час проведення інтегрованих уроків. Учасники відзначили доцільність такого впровадження та зазначили важливість ретельної підготовки до проведення таких навчальних занять:

      Під час інтегрованих уроків доцільно використовувати елементи лабораторних робіт з інших предметів для реалізації інтегрованої та діяльнісної складової

      Для ефективного використання елементів лабораторних робіт, практикумів, дослідів доцільно складати інструкції виконання та продумувати форми та місце даної роботи на уроці.

      Висновок до роботи має відповідати поставленій меті та завданням уроку

      Доцільно продумати критерії оцінювання такого виду роботи

     Погоджувати з учителями - предметниками місце даної лабораторної роботи, практичної роботи в програмі, плануванні та фрагменти її виконання на певному навчальному занятті




Решту матеріалу ТУТ

23.02.24

 

Особливості викладання інформатики в 10-11 класах

Практичний семінар

       Основою навчання інформатики в 10-11 класах є базовий модуль, зміст якого може бути розширений за рахунок вибіркових модулів. Базовий модуль, на вивчення якого відводиться 35 годин, завершує формування в учнів предметних і ключових компетентностей в області використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій на рівні, визначеному Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти. Цей модуль є мінімально допустимою нерозривною структурною одиницею програми.

       У випадку, якщо на вивчення інформатики як вибірково-обов’язкового курсу, навчальним планом передбачається більше ніж 35 годин, базовий модуль доповнюється чи розширюється вибірковими (варіативними) модулями з відповідною кількістю годин (наведені в програмі). Вибіркові модулі для розширення курсу учитель добирає відповідно до профілю навчання закладу освіти, запитів, індивідуальних інтересів і здібностей учнів, регіональних особливостей, матеріально-технічної бази та наявного програмного забезпечення.

      Метою практичного семінару «Особливості викладання інформатики в 10-11 класах» (21.02.24) є підвищення предметної, методичної компетентності педагогів у формуванні навчально-методичних комплексів при викладанні обов’язково-вибіркових модулів з інформатики. Соловей Оксана Михайлівна (консультант ТКМЦНОІМ) порекомендувала методичний кейс посібників, платформ для педагогів, основні підходи для вибору тем вибіркових модулів. Учителька інформатики ТСШ І-ІІІ ст. № 29 з поглибленим вивченням іноземних мов Фурик Леся Володимирівна провела захоплюючий майстер клас, на якому продемонструвала шлях учителя інформатики від підготовки до вибору курсів , опитування школярів, використання середовищ для програмування. Також учасники семінару долучалися до різних форм роботи , використовували  різні цифрові інструменти , обговорювали проблеми, переваги впровадження  окремих тем вибіркових модулів.

Учасники зазначили, що вибіркові модулі  необхідно вибирати для розширення курсу відповідно до профілю навчання закладу освіти, запитів, індивідуальних інтересів і здібностей учнів, регіональних особливостей, матеріально-технічної бази та наявного програмного забезпечення.







 

12.02.24

 Всеукраїнська учнівська Інтернет-олімпіада
Фінальний етап

 05—09 лютого 2024 року на базі УФМЛ Київського національного університету ім. Тараса Шевченка проходив ІІ етап Всеукраїнської учнівської Інтернет-олімпіади з інформаційних технологій. Учениця 10 класу Тернопільського академічного ліцею «Українська гімназія» ім. Івана Франка - Бліщ Софія  здобула Диплом ІІІ ступеня. Вітаємо з перемогою, зичимо наполегливості, невпинного руху вперед, здійснення усіх задумів!





06.02.24

День безпечного Інтернету

6 лютого 2024 року у світі відзначається День безпечного Інтернету (Safer Internet Day).

День безпечного Інтернету (SID/ДБІ) запровадили мережі Insafe та INHOPE за підтримки Європейської комісії для просування безпечного та позитивного використання цифрових технологій, особливо, дітьми й молоддю.

 Центр кращого Інтернету представляє Національний комітет Дня безпечного Інтернету в Україні.

Цей день проводиться з метою залучити до дій кожного та кожну, хто відіграє свою роль у створенні кращого Інтернету для всіх, зокрема, наймолодших користувачів. Більш того, це запрошення для всіх до поважливого онлайнового спілкування задля забезпечення найкращого цифрового досвіду.

Матеріали з офіційного сайту ТУТ

26.01.24

Майстерня інноваційних знахідок

Методичні «фішки»

 у викладанні інтерактивного уроку

     Суть інтерактивного навчання у тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної взаємодії усіх учасників освітнього процесу. Ця спеціальна форма організації пізнавальної діяльності  має конкретну мету - створити комфортні умови, за яких учень відчуває свою успішність,  інтелектуальну спроможність.

       Важливо звернути увагу на особливості підготовки та проведення інтерактивних уроків задля досягнення мети та завдань навчальної діяльності.

      На  практичному семінарі «Методичні «фішки» інтерактивного уроку» (24 січня 2024 р.) учасники обговорили питання:

1.  Сутність інтерактивного навчання.

2.  Різні підходи до інтерактивного навчання.

3.  Інтерактивні техніки і методи залежно від типу і мети уроку.

4. Рефлексія, самооцінювання та взаємооцінювання як невід’ємні складові інтерактивного уроку. 

       Соловей Оксана Михайлівна, консультант ТКМЦНОІМ, звернула увагу учасників на особливості використання технологій інтерактивного навчання на різних етапах уроку, продуктивною була практична робота з інтерактивними плакатами, учасників зацікавили інтерактивні завдання практичного змісту для підвищення мотивації та розвитку пізнавальної діяльності школярів: «Математика за столом», «Математика в коробці», «Математика та фізика в автомобілі».  Учителі зазначили, що технології  інтерактивного навчання – це не технологія одного уроку, тому взяли до своєї професійної скарбнички методичні рекомендації та методичні «фішки» для підготовки та проведення інтерактивних уроків.

Матеріали ТУТ