09.02.21

 

День Безпечного Інтернету

9 лютого 2021 року у світі відзначається День безпечного Інтернету (Safer Internet Day) під гаслом “Разом для найкращого Інтернету”.

День безпечного Інтернету (SID/ДБІ) запровадили мережі Insafe та INHOPE за підтримки Європейської комісії для просування безпечного та позитивного використання цифрових технологій, особливо, дітьми й молоддю. Центр кращого Інтернету представляє Національний комітет Дня безпечного Інтернету в Україні.

Цей день проводиться з метою залучити до дій кожного та кожну, хто відіграє свою роль у створенні кращого Інтернету для всіх, зокрема, наймолодших користувачів. Більш того, це запрошення для всіх до поважливого онлайнового спілкування задля забезпечення найкращого цифрового досвіду.

День безпечного Інтернету надає унікальну можливість для проведення заходів з безпеки онлайн разом зі всім світом: як у закладі освіти, бібліотеці, громадській організації, так й в органах влади, бізнесових організаціях. Щороку до Дня безпечного Інтернету в Україні, як і у всьому світі, приєднується все більше організацій. 

 170 країн офіційно підтримали День безпечного Інтернету 11 лютого 2020 року. В Україні до Дня безпечного Інтернету офіційно долучились понад 1700 закладів освіти, бібліотек, молодіжних центрів, громадських організацій, органів влади, медіа та бізнесових організацій в усіх областях України. Понад 170 000 дітей та молодих людей взяли участь в офіційно зареєстрованих заходах, присвячених безпеці в Інтернеті.

Для того, щоб дізнатися, як День безпечного Інтернету відзначається в світі та Україні слідкуйте за хештегами #SID2021 та #SaferInternetDay, #ДеньБезпечногоІнтернету у соціальних мережах.

Центр кращого Інтернету можна долучитися до спільного проведення цього дня в Україні у вашій родині, закладі освіти, місті, організації, країні, світі:

Можна скористатися додатковою літературою ТУТ

05.02.21

ІНТЕРАКИВНА ШКОЛА СУЧАСНОГО ВЧИТЕЛЯ

 Основною структурною одиницею дистанційного навчання є
 дистанційний урок.

        У плануванні та підготовці  дистанційного уроку  вчитель може застосовувати такий інструментарій:

 1. Google документи, презентації, таблиці, малюнки тощо: учителі разом з учнями можуть створювати і спільно використовувати документи, презентації, електронні таблиці, а також залишати коментарі.

2. Програма для створення скріншотів, записів відео дозволяє вчителям робити скріншоти у вигляді зображень, редагувати їх і обмінюватися, записувати відеоуроки.

3. Сервіси для створення хмари слів, інтерактивних вправ, ребусів, інфографіки, кросвордів урізноманітнять завдання до уроків.

 4. Віртуальні дошки дозволяють зібрати в одному місці різноманітні ресурси до уроку та надати можливість учням залишати свої відповіді, посилання на виконані завдання.

     У проведенні уроку вчитель може застосовувати такий інструментарій:

1. Google документи, презентації, таблиці, малюнки: для організації спільної роботи, обговорення певної теми.

2. Сервіси проведення відеоконференцій, вебінарів для відеоуроків.

 3. Віртуальні дошки для доступу до матеріалів уроку та забезпечення зворотного зв’язку.

4. Google Форми, онлайн-тести, опитування в групах/месенджері для забезпечення зворотного зв’язку та проведення контролю.

      Саме питанню підготовки, проведення дистанційного уроку був присвячений вебінар «Сучасний дистанційний урок». Соловей О.М. (ТКМЦНОІМ) ознайомила учасників з методологічною основою та технологіями дистанційного навчання, чудовий майстер-клас провела вчитель інформатики ТУГ ім. І.Франка Мельничук І.В., яка продемонструвала нові інструменти дистанційного навчання та їх переваги у процесі змішаного навчання. Педагоги мали можливість переглянути фрагменти дистанційного уроку з інформатики, побачити , як здійснюється комунікація та зворотній зв’язок.


Рекомендації щодо підготовки та проведення дистанційного уроку:

1.     Організація дистанційного навчання повинна підпорядковуватись методологічним основам проведення уроку, для якого тема, мета та зміст, структура взаємопов’язані.

2.      Необхідно встановити чіткий графік спілкування в режимі онлайн та дотримуватись його.

3.     Важливо активно мотивувати учнів, створювати атмосферу позитивного психологічного контролю.

4.     Необхідно робити висновки після кожного етапу уроку, виконаної вправи, вказувати на сформовані компетентності.

5.     Доцільно надати покликання для перегляду матеріалів уроку, в яких розміщені зразки розв’язування вправ, задач та опорні конспекти.

 ДОДАТКОВІ МАТЕРІАЛИ

Д



ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ СКРИНКАСТІВ

 


Додаткові матеріали ТУТ

29.01.21

НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА

 Самоаналіз професійної діяльності педагога як засіб професійного росту   


Аналіз власної діяльності як процес осмислення педагогічного досвіду є найважливішим і своєрідним інструментом подолання існуючих в роботі труднощів, стимулом самовдосконалення. Тому розвиток здатності вчителя до самоаналізу є основною умовою для визначення кращих аспектів своєї професійної діяльності і труднощів.

      Процес усвідомлення вчителем самого себе як професіонала базується на самопізнанні і здійснюються шляхом самоконтролю, самодіагностики, осмислення труднощів і самооцінки. Розкриття сутнісної характеристики самоаналізу, представленої як переосмислення вчителем змісту професійної діяльності дозволяє визначити методологічні аспекти психологічних, технологічних та особистісних процесів. Для підвищення рівня професійної компетентності педагогів у здійсненні самоаналізу своєї педагогічної діяльності був проведений  28 січня 2021 року вебінар  «Самоаналіз професійної діяльності педагога як засіб професійного росту», на якому вчителі ознайомились  діагностуванням рівня професійної компетентності.

      Соловей О.М. (ТКМЦНОІМ)  виділила основні структурні елементи педагогічної компетентності, які підлягають вивченню, аналізу та контролю, а саме: теоретичні педагогічні знання, практичні вміння, особисті якості педагога; представила орієнтовні схеми самоаналізу педагогічної діяльності. Учасники обговорили роль методичного функціоналу, діагностичних карт, опитувальників для визначення стратегії  самоосвітньої діяльності. Доступ до зразків анкет, об’ємної інформації учасники здійснювали через використання QR-кодів.

Решту матеріалу ТУТ


27.01.21

Нові орієнтири самоосвіти

 

Я STEM-вчитель

          Кабінет Міністрів України ухвалив Концепцію розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти), реалізація якої передбачена до 2027 року.

Концепція спрямована на модернізацію STEM-освіти, її широкомасштабне впровадження на всіх складниках та рівнях освіти. STEM-освіта може реалізуватися через усі види освіти – формальну, неформальну, інформальну (на онлайн-платформах, у STEM-центрах/лабораторіях, за допомогою екскурсій, турнірів, конкурсів, фестивалів, практикумів тощо). Це відкриває широкі можливості для самоосвіти педагогічних працівників, які обирають організацію навчальної діяльності за STEM-методикою. Соловей О.М. (ТКМЦНОІМ) під час майстер-класу, який був проведений 22 січня 2021 року

ознайомила учасників із STEM-підходами до навчання, із STEM-програмами в позашкільній освіті, з роботою STEM-школи, особливостями STEM-лабораторії на основі MICRO-BIT(комп’ютера кишенькового розміру).  Педагоги мали можливість побачити структуру сприяння професійної компетентності педагогів в сфері  STEM , в якій особливе місце займає технічне оснащення, яке пропонує Центр сучасної STEM освіти «Boteon»(керівник О.Корнута). STEM-методика позитивно впливає на результати навчальної діяльності учнів, формує уміння самостійної діяльності, розвиває креативність, підвищує мотивацію до навчання через організацію дослідницької діяльності.

Методичні рекомендації щодо проведення уроку з використанням технологій дистанційного навчання

           При підготовці  та проведенні уроку з використанням технологій дистанційного навчання доцільно :

- дотримуватись структури уроку відповідно до типу та змісту уроку;

- перед початком уроку нагадати школярам про правила техніки безпеки при роботі за комп’ютером;

- чітко формулювати тему та завдання уроку;

- матеріал структурувати невеликими частинами;

- робити висновок після кожного виконаного завдання: « Ми навчились…»,

« Ми побачили…», «Ми проаналізували…», «Ми сформували компетентності…»

- здійснювати зворотній звязок ( в чаті, через навчальні платформи);

- демонструвати зразки розв’язування завдань на екран комп'ютера, виділяти основні етапи, записувати відповідь;

-  наголошувати про форми роботи: «Працюємо разом», «Виконайте  самостійно», «Знайди помилку», «Знайди відповідностіІ» і т.д.;

- провести рефлексію та зробити висновки до уроку, обговорити домашнє завдання;

- розмістити покликання на матеріали  уроку, тести на блозі, в предметній групі, тощо.

ДЕТАЛЬНІШЕ  ТУТ

15.01.21

ОНЛАЙН-ОЛІМПІАДА З ІНФОРМАТИКИ


 
План проведення онлайн-олімпіади з інформатики в м.Тернополі
21 січня 2021 р.



  1.  У ЗЗСО призначити відповідального вчителя
  2. На електронну адресу oksana.solowey25@gmail.com  надіслати електронну адресу відповідального вчителя до 20.01.21 (до 13 год.)
  3. 21.01.21 о 15 год. необхідно приєднатися до онлайн-конференції (покликання в органайзері) для ознайомлення з інструкціями та отримання завдань для школярів, які прийматимуть участь в онлайн–олімпіаді за бажанням.