16.03.23

 

ДІЯЛЬНІСНИЙ ПІДХІД  НА УРОКАХ ФІЗИКО-МАТЕМАТИЧНОГО ЦИКЛУ

МЕТОДИЧНИЙ МІСТ

     Під діяльнісним підходом розуміють спрямованість навчально-виховного процесу на розвиток умінь і навичок особистості, застосування на практиці здобутих знань, успішну адаптацію людини в соціумі, професійну самореалізацію, формування здібностей до колективної діяльності, формування здібностей до самоосвіти. 15 березня 2023 року відбулася зустріч педагогів Тернопільської міської територіальної громади та Зборівської державної української гімназії імені Романа Завадовича у формі методичного мосту. Учасники розглянули актуальну тему « Діяльнісний підхід на уроках фізико-математичного циклу». Зокрема , власне бачення втілення діяльнісного підходу представила вчитель математики Зборівської державної української гімназії Паньків Галина Семенівна, яка наголосила на важливості враховувати дидактичні принципи діяльнісного підходу: принципи діяльності, психологічної комфортності, варіативності, особистісного цілеспрямування, відбору індивідуальної освітньої траєкторії, творчості, мінімаксу, безперервності, цілісного уявлення про світ.

      Можна виділити наступні шляхи втілення діяльнісного підходу: навчання співпраці у груповій та колективній роботі, роботі в парах, використання різних форм роботи, які заохочують до самостійності, аналіз учнями висловлювань інших учнів, індивідуальна робота з обдарованими школярами (предметні тижні, конкурси та ін.), на всіх типах уроків зацікавлення предметом через його практичну спрямованість, удосконалення системи самостійної роботи (варіативність, наростання робіт від репродуктивних до міні-проектів), надання переваги практичним і самостійним роботам навчального характеру з елементами творчості та застосування презентацій. Найбільш використовуваними технологіями при діяльнісному підході НУШ є технології: проблемного, розвивального, дослідницького та проектного навчання, інтерактивні. Зокрема, результатами реалізації використання діяльнісного підходу з боку вчителя є підвищення професійної майстерності, зацікавлення учнів своїм предметом, посилення інтересу до навчання, залучення учнів до пошуку, дослідження, відчутність реальних результатів праці, задоволення в інтелектуальному розвитку. А з боку учнів – поглиблення змісту навчального матеріалу, розвиток навичок мислення високого рівня, творче застосування знань, уміння працювати самостійно, в команді, підготовка до олімпіад, конкурсів, науково-дослідницької діяльності, формування навчально-пізнавальної компетентності. Результатом співпраці є творча самореалізація, задоволення потреби в саморозвитку та самовдосконаленні, заміна авторитарного стилю спілкування демократичним.

Соловей Оксана Михайлівна (ТКМЦНОІМ) зазначила ,що діяльнісний підхід в умовах Нової української школи передбачає зміну структури уроку:

  1.  Створення проблемної ситуації учителем та формулювання проблеми учнями
  2.  Актуалізація учнями своїх знань
  3.  Пошук вирішення проблеми учнями
  4.   Застосування знань учнями на практиці
  5.   Рефлексія діяльності
Матеріали ТУТ 



Немає коментарів:

Дописати коментар