В Україні четвертий рік триває впровадження реформи НУШ. Вже стало
традицією проведення круглого столу для педагогів Тернопільської міської
громади. 24 вересня 2025 року на базі ТСШ І-ІІІ ст. №5 з поглибленим вивченням
іноземних мов відбувся захід для учителів математики, інформатики та фізики з
обговорення проблематики реалізації Концепції НУШ, зокрема формування
освітнього середовища, впровадження діяльнісного підходу, формування наскрізних
умінь, самостійності учнівства у своєму
навчальному поступі, також співпраці
учасників освітнього процесу.
Учасникам було запропоновано завдання для взаємодії для визначення зв’язку між ключовими компетентностями та наскрізними
вміннями, визначення будови К - задач та алгоритму роботи з ними.
•
предметно-математичному,
основне призначення якого – це побудова таких завдань, які будуть поступово
приводити учнів до пізнання якогось нового поняття, або учні дізнаються новий
спосіб дій, що буде формувати математичну компетентність учнів;
•
технологічному,
який пов’язаний з успішною організацією навчання з використанням сучасних
технологій
Учасники круглого столу обговорили
завдання учителя при проведення уроків з елементами дослідження:
•
спонукати учнів формулювати ідеї та висловлювати їх.
•
зіштовхувати
учнів із явищами, які входять у протиріччя з
уявленнями які вони вже мають.
•
давати
учням можливість досліджувати свої припущення у вільній і
невимушеній обстановці, особливо шляхом обговорення у малих групах.
•
надавати учням можливість застосовувати нові знання до широкого кола
явищ, ситуацій, так щоб вони мали змогу оцінити їх прикладне значення.
Педагоги розглянули також питання
особливостей оцінювання в математичній, інформатичній та природничій
галузях, приклади корекційної роботи,
підбірку посібників для підсумкових, лабораторних робіт, «Робочих зошитів».
Рекомендації
щодо роботи з провадження концептів НУШ в освітній процес:
1. При
складанні навчальних програм враховувати
впровадження діяльнісного , інтегративного, індивідуального підходів до
навчання, компетентісного потенціалу математичної, інформативної та природничої
галузей
2.
Формувати
освітнє середовище з впровадженням дослідницьких підходів до навчання
3. Пропонувати
учнівству завдання з PISA-програм, К-задачі з метою формування ключових та
предметних компетентностей
4.
Визначати
критерії оцінювання та ознайомлювати здобувачів освіти з ними
5.
Планувати
різні форми роботи на уроках, інтегровані уроки
Додаткова інформація ТУТ
Немає коментарів:
Дописати коментар