25.09.25

Круглий стіл

     В Україні четвертий рік  триває впровадження реформи НУШ. Вже стало традицією проведення круглого столу для педагогів Тернопільської міської громади. 24 вересня 2025 року на базі ТСШ І-ІІІ ст. №5 з поглибленим вивченням іноземних мов відбувся захід для учителів математики, інформатики та фізики з обговорення проблематики реалізації Концепції НУШ, зокрема формування освітнього середовища, впровадження діяльнісного підходу, формування наскрізних умінь, самостійності учнівства у своєму навчальному поступі,   також співпраці учасників освітнього процесу.

Учасникам було запропоновано завдання для взаємодії для визначення звязку між ключовими компетентностями та наскрізними вміннями, визначення будови К - задач та алгоритму роботи з ними.

       

Соловей Оксана Михайлівна (консультант ТКМЦНОІМ) наголосила на важливості впровадження на сучасних уроків елементів дослідження, лабораторних робіт, наголосила  на двох аспектах активізації пізнавальної діяльності учнів:

        предметно-математичному, основне призначення якого – це побудова таких завдань, які будуть поступово приводити учнів до пізнання якогось нового поняття, або учні дізнаються новий спосіб дій, що буде формувати математичну компетентність учнів;

        технологічному, який пов’язаний з успішною організацією навчання з використанням сучасних технологій

Учасники круглого столу обговорили завдання учителя при проведення уроків з елементами дослідження:

        спонукати учнів формулювати ідеї та висловлювати їх.

        зіштовхувати учнів із явищами, які входять у протиріччя з уявленнями які вони вже мають.

        давати учням можливість досліджувати свої припущення у вільній і невимушеній обстановці, особливо шляхом обговорення у малих групах.

        надавати учням можливість застосовувати нові знання до широкого кола явищ, ситуацій, так щоб вони мали змогу оцінити їх прикладне значення.

         Педагоги розглянули також питання особливостей оцінювання в математичній, інформатичній та природничій галузях,  приклади корекційної роботи, підбірку посібників для підсумкових, лабораторних робіт, «Робочих зошитів».

Рекомендації щодо роботи з провадження концептів НУШ в освітній процес:

1. При складанні навчальних програм враховувати  впровадження діяльнісного , інтегративного, індивідуального підходів до навчання, компетентісного потенціалу математичної, інформативної та природничої галузей

2.      Формувати освітнє середовище з впровадженням дослідницьких підходів до навчання

3.  Пропонувати учнівству завдання з PISA-програм, К-задачі з метою формування ключових та предметних компетентностей

4.      Визначати критерії оцінювання та ознайомлювати здобувачів освіти з ними

5.      Планувати різні форми роботи на уроках, інтегровані уроки


Додаткова інформація  ТУТ

Немає коментарів:

Дописати коментар