Завдання II етапу Всеукраїнської учнівської
олімпіади з інформатики
(16 листопада
2014 р., ТНПУ ім. В. Гнатюка, корпус фізико-математичного факультету)
Задача 1.
На деякій місцевості, яка звільнена від терористів і налічує N населених пунктів, система доріг між містами збережена так, що
можна з будь якого одного населеного пункту дістатись до будь якого
іншого. В цілях безпеки, при доставлені
гуманітарної допомоги і контролю за територією, керівництво АТО вирішило на
кожній із доріг організувати тільки односторонній рух (оскільки так
зручніше організовувати роботу блокпостів), але так, щоб з
одного із міст (місто-центр) була можливість доставляти гуманітарну допомогу до
всіх інших (N-1)-го населених пунктів цієї місцевості. Постало
питання чи можна це зробити і, якщо можна, то запропонувати один із
варіантів (тобто вказати місто-центр
і напрямок руху на кожній із доріг між населеними пунктами даної місцевості).
Формат вхідних даних.
Перший рядок вхідного файлу містить три числа: N -
кількість населених пунктів (N є [1;10000] , M - кількість доріг. Наступні M рядки задають дороги парами цілих чисел
P,Q , де P і Q – номери населених пунктів, які з'єднані дорогою.
Формат вихідних даних.
У вихідний файл виведіть номер шуканого населеного пункту
( місто-центр). Наступні M рядки задають
дороги парами цілих чисел P,Q , де P і Q – номери населених пунктів , які
з'єднані дорогою (з P до Q) .
Задача 2.
Учень, який живе у будинку біля дороги між зупинками «Вітамінна» і «Майдан» на відстані X (м) від «Вітамінна», повинен доїхати до зупинки «Школа». В напрямку від
зупинки «Вітамінна» до «Майдан» і далі по дорозі до зупинки «Школа» кожен день проїжджають автобус зі швидкістю V1 км/год. і трамвай зі швидкістю V2 км/год. На зупинку
«Майдан» вони приїжджають одночасно в 8:00 ранку. Щоб
не запізнитись до школи, учень повинен сісти на один з них. У який найпізніший час t повинен вийти з будинку учень, щоб встигнути виїхати на автобусі? на трамваї? Учень ходить зі швидкістю 5 км/год., відстань між зупинками S (км). Час, який транспорт стоїть на зупинці, дуже малий, а тому учень повинен
прибути на зупинку швидше, або одночасно
з транспортом. Склавши відповідний алгоритм допоможіть учневі прийняти
правильне рішення (поспати як найдовше і не запізнитись на уроки в школу J).
Формат вхідних даних.
Формат вихідних даних.
Вивести шуканий час t1, t2.
Задача 3
Квадратне
поле розбито на N смуг по N квадратиків. Деякі квадратики пофарбовано у
жовтий колір, серед яких лівий верхній квадратик та правий
нижній квадратик. Черепашка, яка знаходиться в лівій верхній клітинці, мріє
потрапити у праву нижню.
Визначити, чи може вона переміститись з лівого
верхнього квадрата до правого нижнього переповзаючи з поточного квадратика
тільки на сусідні жовті квадратики (квадратики вважаються сусідніми, якщо
в них одна сторона спільна) в будь-якому напрямку. Якщо такий маршрут існує, то
визначити довжину найкоротшого з них.
Вхідний файл input.txt містить:
N – ціле число, розміри поля,(N<=100). Таблиця
розміром N x N зі значеннями 0 або 1 – структура поля: 1 – пофарбований
квадратик; 0 – чистий квадратик.
Вихідній файл output.txt містить
одне ціле число – 0 – якщо між вказаними квадратиками немає жодної траєкторії;
додатне число – мінімальна кількість кроків, якщо між вказаними квадратиками є
хоча б один маршрут.
Опублікуйте відповіді до задач)
ВідповістиВидалити