27.12.17

Олімпіадні завдання з ІКТ_2017


VII Всеукраїнська учнівська олімпіада з інформаційних технологій
ІI етап
23 грудня 2017 року
Уважне вивчення умов і допоміжних матеріалів завдання – половина успіху

Природа дарує землянам калейдоскоп кольорів, явищ, подій та вражень протягом всього року, місяць за місяцем, від однієї пори року до іншої. Кожен сезон має свої цікавинки. І хоч сезони як на Землі, так і на інших планетах з фізичної точки зору– явище, що привертає увагу дослідників-науковців, та не менше захоплення викликають у звичайних людей спостереження за змінами у природі, вивчення  сезонних природних явищ.  Занурення у світ мистецтва, насолодження витворами музики, живопису, літератури, присвячених порам року,  робить наше життя більш гармонійним та насиченим.
Зважаючи на багатогранність теми у планетарії вирішили на новорічні канікули підготувати нову програму «Сезони». Для її створення необхідні динамічні демонстраційні моделі, інтерактивні ігри, структурована інформація і засоби роботи з нею як при підготовці так і проведенні екскурсій.
Учаснику олімпіади пропонується розробити проект інформаційного забезпечення, для чого необхідно вирішити наступні задачі виключно засобами MS OFFICE відповідно до умов задач та файлів-інструкцій.
Використання VBA ЗАБОРОНЕНО.
Виключення - використання виключно у MS Access вбудованих макрокоманд - НЕ СТВОРЕНИХ КОРИСТУВАЧЕМ на VBA!

Умова задачі «Сезони: Інтерактивні дослідження»
(Завдання виконується виключно засобами MS EXCEL,
результат роботи учасника зберегти у файл  «Seasons.xlsx»
Для створення атмосфери зацікавленості зустріч зі школярами працівники планетарію розглядають як сучасну інтерактивну гру, у якій для кожної дитини має бути можливість спробувати себе у ролі дослідника, отримати задоволення від участі у аналітичних іграх, моделюванні фізичних процесів, ознайомлення з методикою розв’язку економічних задач засобами ділової графіки і, звісно, керування моделями природних явищ.
Для проведення лекції для учнів  учаснику пропонується, дотримуючись інструкцій файлу «Інструкція Excel.docx», розробити такі інтерактивні моделі:
·         Шифрувальник-дешифрувальник «повідомлень з космосу»
·         Тренажер пам’яті «Memory» з тематичними картками
·         Середовище для аналітичного дослідження сезонних продажів
·         Керована модель Сонячної системи
Умова задачі «Сезони:Орбіта.»
(Завдання виконується виключно засобами MS PowerPoint)
Результат роботи учасника зберегти у файли  «ОрбітаОБЕРТАННЯ.pptx»,   «ОрбітаОБЕРТАННЯ_5ДІБ.pptx»,  «ОрбітаСезониМісяці.ppt
Відомо, що сезони на Землі залежать від її розташування на орбіті відносно Сонця та можливі завдяки існуванню нахилу земної вісі. Як і інші планети з нахиленою віссю Земля, входячи до певного сегменту орбіти, отримує для однієї півкулі максимум енергії від Сонця, а для іншої навпаки мінімум. Відповідно в одній півкулі - літо, в іншій – зима. Для дослідження учнями цього явища заплановано зробити дві демонстраційні і одну інтерактивну моделі руху Землі по орбіті навколо Сонця і зміни сезонів у північній та південній півкулях.
Саме ці моделі має розробити учасник згідно з інструкцією (файл «Інструкція PowerPoint.docx») та строго у відповідності зі зразками:
 «ЗРАЗОК_ОрбітаОБЕРТАННЯ.mp4»,
 «ЗРАЗОК_ОрбітаОБЕРТАННЯ_5ДІБ.mp4»,
 «ЗРАЗОК_ОрбітаСезониМісяці.mp

Умова задачі «Сезони: Література.Музика.Мистецтво.»
(Завдання виконується виключно засобами MS Access та лише учнями 9-11 класу)
Результат роботи учасника зберегти у файл  Seasons.accdb.accdb
У місті багато закладів та установ культури і мистецтва, в кожному з яких є своя програма подій. Поєднання творів, присвячених порам року в одній інформаційній базі даних, - ідея до тематичної програми планетарію. В цій базі даних заплановано зібрати інформацію про витвори літератури, музики, живопису. Пошук, поєднання за назвою жанру чи прізвищем автора твору, відображення інформації про кількість і співвідношення творів за мотивами того чи іншого сезону мають дати відвідувачам тематичної програми планетарію можливість за короткий час отримати максимально широку інформацію про відповідні твори і їх авторів, а вже у бібліотеках, театрах, музеях міста, в мережі Інтернет розширити свої знання та поглибити враження більш близьким знайомством з кожним з них.
Учасник має розробити модель бази даних «Сезони:Література.Музика.Мистецтво» у відповідності з інструкцією (файл Інструкція Access.docx)

Файли-заготовки можна завантажити ТУТ

Немає коментарів:

Дописати коментар