Математитичні
компетентності – одні з найважливіших складових життєвих компетентностей,
визначених Державним стандартом базової та повної загальної середньої освіти
До них відносяться:
Напрями набуття:
- використовувати на практиці алгоритм
розв'язування типових задач;
- уміти систематизувати типові задачі,
знаходити критерії зведення задач до типових; уміти розпізнавати типову
задачу або зводити її до типової;
- уміти використовувати різні джерела для
пошуку алгоритму розв'язування типових задач.
Напрями набуття:
- володіти і використовувати на практиці
понятійний апарат дедуктивних теорій;
- відтворювати дедуктивні доведення теорем
та доведення правильності процедур розв'язань типових задач;
- здійснювати дедуктивні обґрунтування
правильності розв'язання задач та шукати логічні помилки;
- використовувати математичну та логічну
символіку на практиці.
Сьогодні багато можуть
і повинні дати уроки математики для розвитку операційно-алгоритмічного
мислення, яке в епоху комп'ютерів відіграє особливо важливу роль для розвитку
пізнавальних інтересів учнів, їх просторової уяви, раціоналізаторських
здібностей.
Необхідна для:
- оцінювати похибки при використанні
наближених обчислень;
- будувати комп'ютерні моделі для
предметної області задачі з метою їх евристичного, наближеного або точного
розв'язання.
Напрямки набуття:
- формулювати математичні задачі;
- будувати
аналітичні моделі задач;
- висовувати та перевіряти справедливість
гіпотез сприаючись на відомі методи або власний досвід;
- інтерпретувати результати, отримані
формальними методами;
- систематизувати
отримані результати.
Необхідна для:
аналізування ефективності розв'язання задач математичними методами;
рефлексії власного досвіду розв'язування задач та подолання перешкод
Базові математичні
знання необхідні для розв’язування та
моделювання математичних задач.
Соловей
О.М. (ТКМЦНОІМ) в онлайн-студії «Система складання та розв'язування задач як
засіб формування основних компетентностей школяра» звернула увагу вчителів на
особливості складання задач методом варіацій та складання задач за готовими
моделями, надала рекомендації щодо
складання алгоритмів, схем, таблиць до розв'язування задач.
Учасники розглянули різні приклади складання задач за рівнями складності,
доповненнями даними, відкритими запитаннями, визначали їх дидактичну цінність
(функції). Використання системи алгоритмів, єдиної структурної схеми аналізу умови
підвищують якість роботи учнів над текстовими задачами та їх розв'язанням.
Презентація ТУТ
Немає коментарів:
Дописати коментар