навчальна програма для загальноосвітніх навчальних
закладів 2-4 класів
Згідно з навчальною програмою інформатика для
загальноосвітніх навчальних закладів 2-4
класів, яка затверджена рішенням
Колегії МОН від 4 серпня 2016 р., оприлюднена
на сайті МОН 11 серпня 2016 р.
Пояснювальна записка
Мета і завдання навчального курсу
Оновлення змісту вивчення предмету “Інформатика” у
загальноосвітніх навчальних закладах пов’язано зі змінами стратегічних
напрямків освіти - орієнтація на діяльнісний підхід та формування в учнівства
важливих життєвих компетенцій. Лише з поширенням інформаційно-комунікаційних
технологій (ІКТ) навчання може мати форми особистісно-орієнтованого, гнучкого
динамічного процесу. Розповсюдження нових цифрових медіа й навчальних середовищ
обумовлюють зростаючу важливість ІКТ-компетецій, які сьогодні майже всюди визнаються одними з ключових в системі
освіти.
Головна мета навчального предмету “Інформатики” у
відповідності з вимогами Державного стандарту початкової загальної освіти -
ознайомлення учнів з інформаційно-комунікаційними технологіями та формування у
дітей ключових компетентностей для реалізації їх творчого потенціалу і
соціалізації в суспільстві.
Зміст навчального предмету «Інформатика» в
початковій школі являє собою узагальнений і скорочений виклад основ інформаційно-комунікаційних технологій,
адаптованим до можливостей і особливостей дітей молодшого шкільного віку.
Основними завданнями навчального предмета є формування в дітей молодшого
шкільного віку:
●
початкових навичок
використовувати інформаційно-комунікаційні технології;
●
основних навичок роботи
з різними пристроями для вивчення інших предметів, а також для розв’язування
практичних соціальних, комунікативних завдань;
●
початкових уявлень про
інформацію, її властивості, особливості опрацювання, передавання та зберігання;
●
початкових навичок
використовувати інформацію з навчальною метою;
●
алгоритмічного,
логічного та критичного мислення.
Ключова та предметна ІКТ-компетентності навчального
курсу
Вивчення пропедевтичного курсу
«Інформатика» сприяє формуванню і розвитку у молодших школярів/школярок ключових компетентностей, серед яких
можна виділити предметну ІКТ-компетентність, міжпредметні, комунікативні та
соціальні компетентності.
ІКТ-компетентність, як предметна,
передбачає впевнене критичне та безпечне використання ІТ-засобів у навчанні й
повсякденному житті.
У контексті початкового навчання
предметна ІКТ-компетентність розглядається як здатність учня сприймати,
обмінюватись та використовувати інформацію в конкретній життєвій або навчальній
ситуації.
Предметна ІКТ–компетентність учнів виявляється у таких
ознаках: в умінні
●
усвідомлювати
власні інформаційні потреби;
●
виявляти
джерела інформації та здійснювати результативний пошук;
●
здійснювати
аналіз й оцінку якості інформації;
●
організовувати
та структурувати інформацію;
●
ефективно
використовувати інформацію;
●
створювати й
обмінюватись новими знаннями.
Решту матеріалу - у сховищі Dropbox.com
Кому потрібні матеріали, то пишіть мені на скриньку Ksanaa2005@yandex.ru
Немає коментарів:
Дописати коментар