Профільне
навчання: концептуальні підходи, шляхи реалізації
Впровадження концепції Нової української школи
передбачає трансформацію вітчизняної системи повної загальної середньої освіти
на нових концептуальних засадах для всіх її рівнів, у тому числі й на рівні
профільної середньої освіти. Стратегічна функція завершального етапу здобуття
середньої освіти полягає в наданні можливості здобувачам освіти задовольнити
свої освітні потреби залежно від подальших життєвих планів — продовження
навчання чи здобуття професії.
Тому профільна середня освіта повинна ґрунтуватися на засадах глибокої
індивідуалізації та диференціації навчання, урахуванні потреб і інтересів
учнів, їхніх здібностей і життєвих намірів самореалізації.
У змісті освіти пропонується виокремити два складники:
1) ядро
загальноосвітньої підготовки, обов’язкове для всіх, хто здобуває повну загальну
середню освіту;
2) зміст, який залежно від спрямування забезпечує поглиблене
оволодіння профільно-орієнтованими знаннями, компетентностями, способами
діяльності тощо. Зараз проходить етап підготовки до навчання в профільній школі
НУШ, тому під час вебінару «Профільне навчання: концептуальні підходи, шляхи
реалізації» (25.10.23) були розглянуті питання:
1.
Профільне навчання як інноваційна модель розвитку освіти.
2.
Допрофільна підготовка як процес усвідомленого вибору учнем профілю у старших
класах.
3.
Профільне навчання: проблеми та ефективність організації.
Учасники
розглянули структуру нової школи, зокрема - рівень Профільної середньої школи,
її цикли, здійснили короткий огляд нормативних документів. Соловей Оксана
Михайлівна (консультант ТКМЦНОІМ) розповіла про моделі профільної середньої
освіти, спрямування, які можуть обрати старшокласники. Зазначила , які основні
кроки мають зробити ЗЗСО в сприянні профільного самовизначення здобувачів
освіти. Організація допрофільної підготовки забезпечить ефективне профільне
навчання. Педагогам було цікаво переглянути результати зустрічі «Педагоги
майбутнього» із старшокласниками Львівських навчальних ЗЗСО (22-23 червня 2023)
, на якій учні висловили свої пропозиції у питаннях оцінювання, створення освітнього середовища, навчальних
програм, учнівського самоврядування.
Матеріали ТУТ
Немає коментарів:
Дописати коментар